Friday, 25 January 2013

tegur pun salah :'3



                           


hmm :'( Azfar ny memang aw . biy , ayunk tegur je . ayunk bknnye x percye atau ape-2 pun . ayunk nak biy berhenty merokok , sebab ayunk sayang biy :'( tu je . ayunk tanak la kalau biy dapat penyakit yg kronik-2 gytuu . anty biy mati cepat , ayunk x de kwan da . tinggal ayunk sorang-2 -_- acane ? :(
ayunk sayang biy la . ayunk tanak biy pergy dengan cepat , sebb tuh ayunk ckp acentu . biy jgnla pikir laen . ayunk bknnye nk sakedkn haty biy :( ayunk x nk biy terus hisap bende tuh . kn memberhayekn kesihatan :3
biy tak tengok iklan ke ? -_- dekat rumah ad tv kan ? ha , kn ad iklan tentang rokok . kan dy ad ckp , bahaye kalau hisap rokok .
biy tahu x , dalam rokok tuh ad macam2 bende yg bole memudaratkan kesihatan tau . contohnye macam tar , nikotin , karsinogen , karbon monoksida , perengsa n lain-2 .
asap rokok mempunyai kesan yg dpt merosakkn sistem respirasi .
Tar , ia boleh membunuh sel dalam laluan pernafasan dan peparu , menambahkan mukus dan kahak di dlam peparu n bole menyebabkn kanser peparu .
Nikotin pulak , bole menyebabkn ketagihan , menyebabkn drh lebih mudah membeku dan kemungkinan menyebabkn strok . oh my godd :o
Karbon Monoksida , menghalang hemoglobin drpade mengangkut oksigen ke seluruh bahagian badan . ia juga bole menyebabkn kurangnye oksigen d dlm badan dan mengakibatkan saked kepale , kerosakan otak malah mungkin membawa maut . apakiyeeee , mampus x layann ~
Karsinogen pulak , agen penyebab kanser yg mengakibatkn pelbagai jenis kanser . ap tuh ? ah pape jela :3
Perengsa , ia merengsa laluan pernafasan d alveolus d dalm peparu , membunuh sel  pade permukaan laluan pernafasn dan peparu serta menyebabkn batuk dan menghidap kanser peparu -_- yg ny lg dahsyatt . x bole bla ~
 ha , kan ayunk da ajar sains da :3
x baek untuk jantung , anty paru-2 cepat hitam . ha , da x lawa da anty .
biy nk ke paru-2 biy jdy acentu ? tanak kn ? so , berhenty la :'( pleaseeeeeeee :'(
biy jgnla offl . ayunk bru nk luangkan mse dgn biy , tp biy offl mcm tu je ? :( Hmmm :'(
sedih siakk :'( ayunk percaye ap yg biy cakap tady . biy jnjy yg biy btul-2 nk berhenty kan ?
oke , ayunk nk biy buktikan , ayunk pegang kate-2 biy , ayunk ingat janji-2 biy dengan ayunk selame ny . oke ?
jgn la merajuk :'( biy ny :'( ayunk tegur sala , nasihat sala , mara sala , dengki ? lagi la sala . aduh :'( x yh la biy aceni . pleaseeee :'(
asyik gaduh je :( penat la mcm nih . x de function :'( ayunk x nk la gaduh-2 dgn biy lg :(
ayunk nk biy berhenty merokok  . tu je biy . ayunk x mnx bnyak pun .
nmpak an gambr dkat atas tuh ? sweet giler an ? da la sweet , giler pulak tuh -_-
ha , ayunk kalau bole nk mcm tuh . x nk mcm nih . asyik gaduh je .
x yh la merajukk :'( kalau ayunk sala , ayunk mnx maaf :'( ayunk sayang biy :'(


MUHAMMAD AZFAR , janganlah merajuk :'(

ILOVEYOU la biy :'(
i don't want you die quickly . get it ? so pleaseee , don't taching-2 lbih-2 . aku terajang jugak kau ny kang 3:) pleaseeee jgn merajuk lagi :'3 

No comments:

Post a Comment